5 Haziran 2009 Cuma

Şimdi merak ediyorum.

Merhaba,

Mutlu Evlilik Okulu "kocam size emanet" benim için de bir ilk. Yıllardır kurumsal ve kişisel eğitimler veriyor, danışmanlık ve koçluk yapıyorum. Şimdi bunu televizyon programında gerçekleştirmek ve sonra seyretmek yeni bir deneyim. SÜREKLİ GELİŞİMe inanıyorum. Bunun için bireyin istekli olması, kendisinin farkındalığı ile bu gelişim-değişim-gelişim sürecinin yaşaması gerekiyor.

Televizyon çok önemli bir makina. Ne çok işe yarıyor, farkında mısınız?


Benim yaşım televizyonun hayatımıza ilk girdiği günleri bilen bir yaş...:-))) Her akşam yayın saatini dört gözle bekler, hep birlikte başına toplanırdık. Uzaktan kumanda, zaping imkanı filan da yok! Seçim yapma şansımız yok!

Ne işe yarıyor televizyon?
"Boş zamanları dolduruyor" en çok söylenen bu.
Emin misiniz?

Lütfen tüm zamanınızı almasın. Televizyon başında ki zaman da boş zaman olmasın, bir amacı olsun. Bir düşünün ne çok amaç bulabiliriz.

Soruyu tekrar soruyorum.
Ne işe yarıyor televizyon?


Başka hayatları görmemizi sağlıyor. Farkındalığımızı artırıyor. Uzaklara götürüyor. Eğlenceli, bilgili, korkutucu, öğretici, sıkıcı, keyifli, uyutucu vb. Allahtan şimdi seçme şansımız çok, o anki isteklerimize bağlı olarak seçim yapıyor ve seyrediyoruz. Bazen hiç sevmem dediğim bir programı seyrederken yakalıyorum kendimi, o anki ruh halime iyi geldiği için. Kapatmayı seçme hakkımız olduğunu da unutmuyorum. Sohbet kalitesini artırmak, dinlenmek veya kitap okumak için.

Mutlu Evlilik Okulu ne yapıyor? Hayatın içinden, sokaklarımızdan insanları, çiftleri yarıştırıyor. Yarışma bahane, 1 hafta farklı bir deneyim yaşatıyor, evliliklerine ve kendilerine farklı bakmalarını sağlıyor.

Çiftlerin ihtiyaçları doğrultusunda özellikle kocalar aktif olarak, karılar "eşler" yani kadınlar pasif olarak (seyrederek) tüm çalışmalara katılıyorlar.

Bugün ilk hafta bitiyor. Bana göre hepsi çok keyifli ve yararlı bir hafta geçirdiler. Faydalandılar.

Burcu&Durak Deveci
Çiğdem&Ali Erzurumlu
Nuray&Mehmet Meşe
Esra&Tarkan Köksal
Derya&Armağan Yazıcı

Şimdi merak ediyorum.

Acaba bu deneyimlerinin sonunda hangi farkındalıkları yaşadılar, istedikleri hangi değişimleri gerçekleştirdiler?

Sevgiyle, kendinize iyi davranın diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder